T3. Barriga Verde e Galicia

Morreu o Demo, acabouse a peseta

Desde os anos dez do século pasado e durante case cinco décadas, unha familia de marionetistas -os Silvent-gañou a vida levando o seu espectáculo de feira en feira. A estrela do espectáculo era un boneco de luva chamado Barriga Verde, que chegou a ser moi popular en toda Galiza.

Co obxecto de restaurar a memoria do personaxe, a compañía de títeres Viravolta decide construír unha réplica da vella barraca dos Silvent e devolvela aos camiños. Afondando na xenealoxía de Barriga Verde, o filme lévanos nunha viaxe internacional na busca das raíces comúns do teatro popular de marionetas europeo. 

Valdemuller, do Centro Dramático Galego

Amadis, de Artello

Golulá, de Galitoon

Monicreques de Kukas

Rua Aire, de El Retrete de Dorian Gray

Unha de amor,  de Artello

Pavillón Lino, De Caramuxo Teatro

Auga que non vas beber, Fantoches Baj

Dona Barriga Verde, de Larraitz Urruzola

Pasarrúas de Viravolta

Titiricircus, de Tanxarina

Do, re, mi, de Cachirulo

Festivais

Titiriberia

Festival de Títeres Concello de Brión

Titirideza

Festival das Núbebes


Festival Internacional de Títeres Galicreques

Festival de Títeres María José Jove

Festival Internacional de Títeres de Redondela

Compañias galegas de títeres

Incluimos compañias existentes e extintas. Nas que teñen web podemos atopar máis videos de espectáculos.

Outros: museos, asociacións, biblioteca, tese, etc.

Museo Galego da Marioneta

Proxecto Barriga Verde  

Biblioteca Marioneta

Tese de doutoramento sobre Barriga Verde de Comba Campoi

Gigantes y Cabezudos en Galicia

http://xigantes.teatroengalicia.es/ 

Unha completísima web de Julio I. González Montañés sobre títeres xigantes en Galicia, contextualizando o fenómeno en Europa e no mundo, na súa historia, simboloxía, etc.

En Galicia, los gigantones están documentados desde el siglo XVII, y aunque no son tan abundantes como en Cataluña, el norte de Francia o la Valonia belga –las regiones europeas con mayor número de ejemplares-, perviven en casi un centenar de localidades gallegas y hay noticias de su existencia en algunas más en las que en la actualidad han desaparecido.

Todas las ciudades gallegas y casi todas las villas de importancia tienen o han tenido gigantes y cabezudos en sus festejos, sin embargo han sido escasos los estudios que se les han dedicado.  Esa carencia es la que he pretendido cubrir con esta Web en la que se analiza el origen y significado de los gigantes gallegos, al tiempo que se catalogan, estudian y reproducen todos los casos de los que he podido encontrar noticias.

Volatines, títeres y otros espectáculos 

http://www.teatroengalicia.es/volatines.htm 

Outra completísima web de Julio I. González Montañés nesta ocasión sobre Teatro e espectáculos en Galicia desde as súas orixes ata 1750.

Hasta hace pocos años, el teatro medieval y renacentista en Galicia apenas habían merecido un breve párrafo en las historias de la literatura y, salvo raras excepciones, poco más de una página en las del teatro. Tampoco se había prestado especial atención a las manifestaciones teatrales del barroco, y la historia del teatro comenzaba en el siglo XVII con el Entremés famoso sobre la pesca del rio Miño o Contenda dos Labradores de Caldelas (1671) de Gabriel Feixóo de Araúxo, considerado durante mucho tiempo como la auténtica partida de nacimiento del género teatral en Galicia y como una obra aislada, una excepción en el panorama literario y teatral de los Séculos Escuros. Sin embargo, en las dos últimas décadas aparecieron nuevos textos y documentos que dibujan un escenario completamente diferente.

El propósito de esta Web es contribuir a llenar esas páginas en blanco de la historia del teatro gallego presentando nuevos textos y testimonios, reuniendo una serie de datos dispersos y poco conocidos, y ofreciendo una nueva interpretación de los mismos a la luz de paralelos tanto peninsulares como europeos.